Szlaki

Szlakiem Starego Wisłoka

Pozostałe szlaki

dystans (km) wysokość m n.p.m.
Dystans
17.2 km
Czas
3:00 hh
Poziom trudności
dla zaawansowanych
O szlaku
Oznakowanie
Czerwony
Nachylenie
0.35 %
Najwyższy punkt
199 m
Najniższy punkt
187 m
Suma podjazdów
61 m
Suma zjazdów
70 m
Połączony z GreenVelo
TAK
Województwo:
Podkarpackie
Królestwo:
Ziemia Sandomierska i Dolina Dolnego Sanu
Miejsce startu:
miejscowość Łąka (granica z miejscowością Trzebownisko)
Miejsce końca:
Krzemienica (wiadukt pod autostradą A4)
Szlak o długości niespełna 18 km. Biegnie w dolinie Starego Wisłoka, pomiędzy Rzeszowem a Łańcutem. Początek szlaku na skraju miejscowości Trzebownisko, koniec we wsi Krzemienica.
Trasa piesza, praktycznie niedostępna dla rowerzystów, poza odcinkiem o długości niecałych 3 km pomiędzy Strażowem a Palikówką, oznakowanym jako trasa rowerowe. Taki odcinek jest stanowczo zbyt krótki na trasę rowerową i pozbawiony atrakcji turystycznych.
Fragmenty nad starorzeczem tylko częściowo przejezdne wyłącznie dla rowerów MTB, w większości niedostępne (zarośnięte, brak drogi). Brak oznakowania. Trasa zdecydowanie nie rekomendowana na wycieczkę rowerową.
Pozostała część, według autorów przewodnika, po trasie jest przejezdna dla rowerzystów: "amatorzy jazdy na dwóch kółkach mają do dyspozycji centralną część szlaku, która prowadzi przez wieś Palikówka. Natomiast zapaleńcy crossowych wyczynów mogą spróbować swoich sił na całej długości trasy, ale to przygoda tylko dla odważnych".
Jednak piesza część trasy jest w dużej części nieprzejezdna dla żadnego roweru, wręcz niebezpieczna. Audytor, sprawdzający szlak, kilkukrotnie wpadł z rowerem w głębokie dziury, ukryte w chaszczach, wypełnione wodą. Z uwagi na zarośnięcie trasy i zagrożenie zdrowia użytkowników, nie nadaje się również do jazdy typu offroad. W wielu miejscach drogi po prostu nie ma - zarosła przez dwumetrowe chaszcze lub została zaorana przez rolników. Audyt został przerwany z uwagi na bezpieczeństwo audytora.
Atrakcje na szlaku: 1. Dolina Starego Wisłoka 2. Rzeźby drewniane. Szlak nie jest w całości przejezdny dla roweru z sakwami / przyczepką rowerową. Szlak poprowadzony wyłącznie po drogach wyłączonych z ruchu pojazdów lub po drogach lokalnych o małym i bardzo małym natężeniu ruchu pojazdów, brak niebezpiecznych skrzyżowań.
DRUKUJ
Rozwój Polski Wschodniej Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013